top of page

Onboarding Community

Bij het aannemen van nieuwe collega's wil je dat ze zo snel mogelijk hun volledige potentieel bereiken. Maar je weet ook dat dit in de praktijk altijd langzamer gaat dan gehoopt. Er zijn een aantal redenen voor:
 

  1. Inwerken vergt tijd en inzet van personeel.

  2. Het is een gefragmenteerd proces.
     

Hoe zorg je ervoor dat het proces soepel verloopt, dat de ervaring van je nieuwe medewerker aansluit bij de waarden van je bedrijf, en dat nieuwe collega's altijd ondersteuning krijgen wanneer dat nodig is?

De oplossing

Lees hoe we in Italië een community hebben gemaakt voor het onboarden van 300 werknemers bij een ingenieursbureau.

Een onboarding community is speciaal opgezet voor dit doel.

Nieuwe werknemers worden uitgenodigd om deel te nemen, en alles is klaargezet om ervoor te zorgen dat ze alle informatie krijgen voor een optimale onboarding. Denk bijvoorbeeld aan:
 

  • Kennismaking met de bedrijfswaarden (posts, podcasts, video's)

  • Blended cursussen over praktische zaken

  • Online webinars om de organisatie te leren kennen

  • Virtuele bijeenkomsten om nieuwe collega's te ontmoeten
     

In de community staat altijd iemand klaar om te helpen. Dit kan een bestaande werknemer zijn of een community manager die hiervoor wordt ingezet.

Er zijn meerdere voordelen, die allemaal zijn opgesomd in het overzicht dat je in de pitch terugvindt, en de meest waardevolle is dat alles zich afspeelt op je laptop of smartphone!

 

Dus altijd bij de hand, waar en wanneer dan ook.

Je kan ook een lezing boeken waar ik de case presenteer van een onboarding community

bottom of page